Czym jest social listening

Jeśli nie masz strategii social listening, brakuje Ci jednych z najbardziej wartościowych danych, które mogą pomóc w budowaniu Twojego biznesu. W rzeczywistości, prawie dwie trzecie marketerów zgadza się, że social listening zyskał na wartości w ciągu ostatniego roku. Narzędzia social media listening pozwalają na zbudowanie solidnego zrozumienia tego, jak klienci i potencjalni klienci myślą o Tobie poprzez analizę tego, co mówią na kanałach społecznościowych. Możesz również dowiedzieć się, co myślą o konkurencji. Jest to niesamowite badanie rynku dostępne w czasie rzeczywistym – pod warunkiem, że wiesz, jak uzyskać do niego dostęp.

Co to jest social listening?

Social listening to śledzenie platform mediów społecznościowych w poszukiwaniu wzmianek i konwersacji związanych z Twoją marką, a następnie analizowanie ich pod kątem spostrzeżeń, aby odkryć możliwości działania.

Proces ten składa się z dwóch kroków:

Krok 1: Monitorowanie kanałów mediów społecznościowych w poszukiwaniu wzmianek o Twojej marce, konkurencji, produktach i słowach kluczowych związanych z Twoją działalnością.

Krok 2: Przeanalizuj informacje pod kątem możliwości wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce. Może to być coś tak małego, jak reakcja na zadowolonego klienta lub coś tak dużego, jak zmiana pozycjonowania całej marki.

Jaka jest różnica między social listening a social monitoringiem?

Na pierwszy rzut oka, social listening może wydawać się podobny do monitoringu mediów społecznościowych, ale te dwie koncepcje różnią się w istotny sposób. Monitoring mediów społecznościowych polega na zbieraniu danych. Pozwala spojrzeć wstecz na to, co już się wydarzyło, wykorzystując takie wskaźniki jak:

  • Wzmianki o marce
  • Istotne hashtagi
  • Wzmianki o konkurentach
  • Trendy branżowe

Monitorowanie marki w mediach społecznościowych jest świetne do takich rzeczy jak monitorowanie ROI lub testowanie kampanii A/B. Jest to również świetna informacja, która pomaga udowodnić wartość marketingu społecznościowego, kiedy przychodzi czas na ustalenie rocznego budżetu. Ale same liczby nie mówią wszystkiego. To świetnie, jeśli post zyskuje dużo pozytywnego zaangażowania. Ale nie jest tak dobrze, jeśli post zbiera negatywne komentarze i reakcje wściekłej twarzy.

Social listening

Social listening wychodzi poza liczby i bierze pod uwagę nastrój, który kryje się za tymi danymi. Ten “nastrój online” jest również nazywany sentymentem mediów społecznościowych. Analiza sentymentu mediów społecznościowych jest kluczową częścią słuchania mediów społecznościowych, ponieważ pomaga zrozumieć, co ludzie czują o Tobie i Twojej konkurencji. Zamiast liczyć liczbę wzmianek o marce, analizuje się, czego można się dowiedzieć z konwersacji społecznych, aby osiągnąć rzeczywiste wyniki biznesowe.

Jak strategia social listening może pomóc Twojej firmie?

Jeśli nie korzystasz ze słuchania mediów społecznościowych, tworzysz swoją strategię biznesową z klapkami na oczach. Prawdziwi ludzie aktywnie rozmawiają o Twojej marce i branży w sieci. W Twoim najlepszym interesie jest wiedzieć, co mają do powiedzenia. Mówiąc prościej, jeśli zależy Ci na Twoich klientach, zależy Ci na wnioskach, które możesz uzyskać dzięki social listening. Oto kilka sposobów, w jakie https://efectownia.pl/ może przynieść korzyści Twojej firmie.

Zrozumienie i zaangażowanie odbiorców

Słuchanie mediów społecznościowych pomaga lepiej zrozumieć, czego odbiorcy oczekują od Twojej marki. Na przykład, obecny klient może tweetować o tym, jak bardzo podoba mu się Twój produkt. Możesz też zauważyć rozmowę, w której ludzie szukają rozwiązań, które mógłby dostarczyć Twój produkt lub usługa.

Informacje o branży i konkurentach

Nasłuch społecznościowy to coś więcej niż tylko zrozumienie, co ludzie mówią o Tobie. Chcesz również wiedzieć, co mówią o Twojej konkurencji i ogólnie o Twojej branży. Daje to ważny wgląd w to, w jakim miejscu na rynku się znajdujesz.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here