W jaki sposób zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? My już wiemy!

Sklep przyjazny użytkownikowi, intuicyjna nawigacja, bardzo prosty proces zakupowy, duże możliwości wyboru form płatności i dostawy… sprzedając online, wiesz, że dobrze zaprojektowana witryna to nie jedyny czynnik, który warunkuje Twój sukcesywny wzrost sprzedaży. Musisz również opracować strategię marketingową, a także wybrać narzędzia pozwalające na jej realizację. Aktualnie prym wiedzie marketing automation, który jest niedoścignionym trendem w skutecznym budowaniu relacji z klientami.

Masz już stronę internetową swojego sklepu, która powstała na specjalnie dla Ciebie zaprojektowanym szablonie, odpowiednio wyświetla się na urządzeniach mobilnych, produkty zaprezentowane są w sposób atrakcyjny, a treści na stronie są unikalne i wartościowe. Ponadto proponujesz różne formy płatności i dostawy. A czy wybrałeś CRM dla e-commerce, dzięki któremu będziesz lepiej poznawać swoich klientów, tworzyć indywidualne ścieżki kontaktu, kierować w ich stronę spersonalizowane treści?

Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym nie jest równoznaczne z podjęciem działań, które są mocno skoncentrowane na korzyściach materialnych. Musisz uświadomić sobie, że zysk generują ludzie, to o ich zaufanie i lojalność powinieneś zabiegać.

Sprzedaż wiązana

E-klient podobnie jak klient sklepu stacjonarnego oczekuje, że zostanie dobrze obsłużony. Jest świadomy, że istnieją pewne ograniczenia, które uniemożliwiają bezpośrednią rozmowę klienta ze sprzedawcą. Możesz mu jednak doradzić, co więcej, zgodnie z jego preferencjami. Wykorzystaj sprzedaż wiązaną. Jedną z technik jest cross selling, czyli rekomendacje do produktu, który został już przez klienta wybrany, przykładowo do młynka do kawy możesz zaproponować kawę w ziarnach.

Druga opcja to up-selling, która opiera się na polecaniu tego samego produktu, ale lepszego i tym samym droższego, np. klientowi, który wybrał ekspres do kawy bez młynka, możesz zaproponować ekspres z młynkiem, dzięki któremu poranną kawę przygotuje w znacznie krótszym czasie.

Personalizacja treści

Nie trzeba nikogo przekonywać, że mail w nagłówku z naszym imieniem skuteczniej przyciąga naszą uwagę. Możemy poczuć się wyjątkowo, wiemy, że ktoś pisze tylko do nas, a nie do wielu odbiorców, nawet jeżeli jest to oferta sklepu, w którym dokonaliśmy ostatnio zakupu lub przypomnienie, że pozostawiliśmy coś w koszyku. Trudno sobie dzisiaj wyobrazić sprzedaż internetową bez marketing automation. Zautomatyzowany proces wysyłki spersonalizowanych wiadomości do użytkownika strony lub klienta znacznie ułatwia budowanie z nim trwałych relacji. Ponadto zawsze reagujemy odpowiednio w tym konkretnym momencie – użytkownik porzuca koszyk, więc otrzymuje przypomnienie i dodatkowy rabat. Spersonalizowane rekomendacje i newslettery to jeden z łatwiejszych sposobów na pozyskanie zaufania klienta. To dowód na to, że dobrze go znasz, wiesz, jakie są jego potrzeby i oczekiwania, chcesz mu pomóc w dokonaniu właściwego wyboru.

Spójne doświadczenia zakupowe

Z marketing automation ściśle związany jest inny trend, który również przyczynia się do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym. Jest to omnichannel marketing, czyli wielokanałowa sprzedaż oraz połączenie kilku kanałów kontaktu z klientem, zapewniając mu spójne doświadczenia zakupowe. Ma on możliwość skorzystania z kilku kanałów kontaktu i zakupu w e-sklepie, dzięki czemu ma wybór np. może skontaktować się z firmą przez media społecznościowe, zamówić produkt w jej e-sklepie, a dokonać zapłaty w sklepie stacjonarnym. Możliwość wyboru jest bardzo dobrym motywatorem zakupowym.

Chcąc zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie, zawsze musisz w centrum swoich działań postawić klienta, zawalczyć o jego zaufanie oraz sympatię. To on jest motorem napędowym Twojego biznesu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here