Jak poprawić obsługę sklepu internetowego poprzez fulfillment dla ecommerce

Wszystkie firmy, które odnoszą największe sukcesy w handlu elektronicznym, mają jedną wspólną cechę — świetnie realizują zamówienia w handlu elektronicznym. Masz najlepszy produkt na świecie? Twoja strona jest rewelacyjnie przygotowana? A jednak realizacja Twojej sprzedaży nie przebiega płynnie?

Fulfillment ecommerce może nie być tym, co wzbudzało Twoje zainteresowanie podczas prowadzenia biznesu online. Może to być jednak kluczowy element do odniesienia sukcesu w handlu internetowym i uzyskania lepszych wyników sprzedaży.

Czym tak naprawdę jest fulfillment dla ecommerce?

Fulfillment e-commerce to część operacji handlu internetowego, związana z operacjami logistycznymi mającymi na celu dostarczenie produktów klientom. Twoje procesy fulfillment ecommerce obejmują kilka zadań. Od dostarczenia produktów na półki centrum logistycznych. Poprzez kompletację i pakowanie towarów, aż do to realizacji zamówienia. To zadania firm trzecich, które oferują kompleksowe usługi fulfillment dla ecommerce.

Fulfillment ecommerce – 5 kroków do poprawy realizacji Twoich zamówień

Zastanawiasz się co zrobić, aby usprawnić twój biznes online? Poniżej znajdziesz parę rad, które mogą usprawnić sprzedaż Twoich produktów.

  1. Żądaj sprawnej integracji — prawdopodobnie nie produkujesz we własnym zakresie towarów, które sprzedajesz. Zazwyczaj to, co sprzedajesz online, pochodzi od różnych dystrybutorów i jest przechowywane w różnych magazynach, a następnie wysyłane do klientów. Zatem korzystaj z zintegrowanych połączeń z dostawcami poprzez system zarządzania zamówieniami (OMS). To on zapewni Ci sprawną komunikację między Twoim sklepem a dostawcami.
  2. Miej wgląd w proces zamówienia — korzystasz z systemu OMS, by kontaktować się ze swoimi dostawcami. Teraz musisz mieć kontrolę nad całym łańcuchem dostaw. Mówiąc prościej, oznacza to, że zarówno Ty, jak i Twoi dostawcy powinniście mieć dostęp do tego samego katalogu, procesów realizacji zapasów i realizacji zamówień. Dzięki temu będziesz wiedział, jakie pozycje są dostępne, jakie są ich ilości i gdzie się znajdują. To podstawa działalności branży e-commerce.
  3. Wybierz odpowiedniego spedytora — masz doskonały produkt, a proces zamówień działa płynnie, nadszedł czas, aby przyśpieszyć realizację zamówień e-commerce. Czyli zając się wysyłką. Wybierz wybitnego, renomowanego spedytora, który będzie w stanie skrócić czasy realizacji Twoich zamówień.
  4. Rozsądnie dobieraj lokalizacje swoich magazynów — fullfillment dla ecommerce aktualnie zyskuje na popularności, a klienci sklepów internetowych chcą otrzymać swoje produkty jak najszybciej. Zatem wybieraj magazyny i spedytorów, którzy spełnią wymagania dotyczące szybkiego kompletowania i szybkiej wysyłki. Możesz także przechowywać produkty w magazynach zlokalizowanych blisko miejsca dostaw, czyli blisko Twoich klientów.
  5. Komunikuj się ze swoim klientem — podczas realizacji zamówienia pozostań w bliskiej komunikacji z klientem. Podziękuj za zamówienie, komunikuj w czasie rzeczywistym status zamówienia — od jego złożenia aż do jego realizacji.

Dostawcy usług fulfillment dla ecommerce

Na polskim rynku działa coraz więcej firm zajmujących się kompleksowymi usługami z zakresu fulfillment ecommerce. Są to duże przedsiębiorstwa i centra logistyczne posiadające oddziały w wielu lokacjach.

Jedną z takich firm jest firma 3LP, będąca jednym z największych dostawców usług logistycznych i fulfillment ecommerce w Polsce. Pamiętaj, wybieraj tylko renomowanych spedytorów, którzy są w stanie zapewnić CI sukces w sieci.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here