Optymalizacja konwersji dla Twojego sklepu internetowego

Wpływ na sprzedaż w sklepie internetowym mają bardzo liczne aspekty, a nie tylko sama oferta czy dopasowanie produktów do grupy docelowej. E-commerce to bardzo specyficzny sposób sprzedaży, wymagający odpowiedniego indywidualnego podejścia. Jak więc zoptymalizować konwersje dla swojego sklepu internetowego?

Jak szybko ładuje się Twój e-commerce?

Odpowiedź na to pytanie może być ważniejsza niż myślisz. Jeśli trwa to więcej niż standardowe trzy sekundy, to niejeden użytkownik zrezygnuje nie tylko z zakupu, ale wręcz z samego wejścia na stronę! Dlatego też zadbaj o to, aby sklep ładował się szybko i bezproblemowo bez względu na używane urządzenie. Czas ładowania e-commerce ze wszystkimi elementami to jeden z podstawowych czynników optymalizowania konwersji.

Wykorzystuj CTA

Nie tylko stosuj przyciski call to action (kup, sprawdź, wypróbuj), ale też regularnie je testuj. Czasami lepszy rezultat przyniesie jeden przycisk CTA, czasami inny – dopiero testy dają wymierną odpowiedź co do skuteczności poszczególnych copywritingu. Kluczowym dla konwersji elementem jest jednak stosowanie tego typu buttonów i przede wszystkim odpowiednie komunikowanie ich także w sposób graficzny – czy też będzie to dodatkowy kolor czy też hover, trzeba znaleźć sposób, by odróżnić CTA od pozostałych, standardowych elementów sklepu internetowego.

Jak stosować dany produkt?

Każdy obecnie pokazuje i opisuje produkt – ciężko wymyślić w tym zakresie cokolwiek kreatywnego czy innowacyjnego, co wyróżni nasz e-commerce na tle reszty. A co gdyby zamiast standardowego opisu (albo dodatkowo!) pojawiło się też zastosowanie danego dobra? Szczególnie, że można to zrobić w różnoraki sposób – bardziej efektowny graficznie (video, infografika) lub też poprzez tekstowy opis konkretnych tipów. Taka praktyczna porada to jednocześnie wartość dodana dla potencjalnego klienta i użytkownika produktu.

Zadbaj o formę płatności i dostawę

Każdy ma swój ulubiony sposób płatności i jednocześnie preferowaną formę dostawy – zadbaj o to, aby dany użytkownik mógł wybrać to rozwiązanie, które jest dla niego zdecydowanie najwygodniejsze. Czy to będzie kurier, paczka w RUCHU czy też paczkomat – daj wybór. Brak takiego wyboru może zaowocować tym, że nawet mimo najatrakcyjniejszej pod kątem cenowym oferty, ktoś wybierze konkurencyjny sklep ze względu na wygodniejszą formę zapłaty. Przy tak ogromnej konkurencji na rynku trzeba dbać o każdy detal i każde udogodnienie, jakie tylko przyjdzie nam na myśl – kwestie przesyłki i dostawy to z kolei kluczowe elementy, które trzeba mieć na uwadze dbając o optymalizacje konwersji e-commerce.

Pokazuj najlepsze i najczęściej sprzedawane

Wykorzystuj element rekomendacji – pokazuj te produkty, które uznawane są za bestsellery i są jednocześnie najczęściej kupowane w sklepie internetowym. To zawsze forma zachęty, która skutecznie wpływa na decyzje zakupowe konsumentów – jeśli na dany produkt zdecydowali się inni, to znaczy, że jest dobry i ja też powinienem go mieć. Lista najlepiej sprzedających się towarów to wyciągnięcie ręki do konsumenta oraz ułatwienie mu wyboru.

Sprawdź też ofertę na modernizację i obsługę sklepów internetowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here