Sprzedaż na Amazon w Polsce

Chcesz rozpocząć sprzedaż na Amazon z Polski? W tym artykule podpowiemy Ci, jak to zrobić! Prezentujemy zalety rozszerzenia kanałów dystrybucji towarów o największy marketplace na świecie! Poznaj Amazon i dowiedz się, jak skutecznie sprzedawać.

Poznaj zalety sprzedaży na Amazon z Polski

Chcesz postawić pierwsze kroki na Amazon prowadząc firmę w Polsce? Zastanawiasz się, czy warto i od czego zacząć? Odpowiedzi na te pytania, znajdziesz w tym artykule.

Zacznijmy od tego, że polskie firmy mają sporą przewagę konkurencyjną nad sprzedawcami z wielu innych krajów. Wszystko dlatego, że w Polsce koszty utrzymania biznesu (zatrudnienia, magazynowania, dostaw) są niskie. Dzięki temu jako sprzedawca jesteś w stanie zaoferować atrakcyjną cenę, która zachęci wielu potencjalnych klientów do zakupu.

Kolejnym atutem sprzedaży na Amazon jest dotarcie do olbrzymiej liczby kupujących. Na całym świecie jest ich aż 340 milionów, a w Europie znajduje się więcej niż 30% z nich. Naturalną zaletą jest więc możliwość pozyskiwania nowych klientów z różnych zakątków świata i zwiększanie rozpoznawalności marki.

Nie bez znaczenia są również szerokie możliwości reklamowe. Sprzedawcy na Amazon mogą zdecydować się np. na reklamy pay-per-click (PPC), które usprawnią docieranie do szerokiego grona odbiorców. Warto też wspomnieć, że są one znacznie tańsze niż ten sam typ reklamy w wyszukiwarce Google!

Jak zacząć sprzedaż na Amazon w Polsce?

  1. Przygodę z Amazon rozpoczniesz o założenia konta. Wybierz spośród dwóch możliwości: konto Basic lub konto Pro. Jeśli traktujesz przedsięwzięcie na poważnie i chcesz prowadzić skuteczną sprzedaż na platformie – wybierz opcję drugą, która daje więcej możliwości. Wariant Pro wymaga bowiem uiszczania comiesięcznej opłaty za abonament. W tej opcji abonamentu zyskasz dodatkowe opcje reklamowania swoich towarów i docierania z ofertą do szerszego grona odbiorców.
  2. Aby przejść do kolejnego etapu, Twoje konto musi zostać zweryfikowane. W tym celu należy potwierdzić swoją tożsamość, np. przesyłając kserokopię dowodu osobistego czy sądowego odpisu z KRS.
  3. Czas na wybór modelu biznesowego. Chcesz sprzedawać własne produkty? Stwórz listingi zawierające unikalne, szczegółowe opisy, a także dobre zdjęcia produktowe. Jeśli Twoje działania będą opierać się o reselling towarów znanych marek, najprawdopodobniej karty produktowe już istnieją. Musisz się jedynie do nich „podłączyć”. Umożliwia to m.in. system Clipperon, czyli autorskie rozwiązanie Nethansy do automatyzacji sprzedaży i logistyki na platformach sprzedażowych.
  4. W kolejnym kroku powinieneś zapoznać się z dostępnymi modelami dystrybucji: FBA, FBM oraz modelem mieszanym. Każdy ma swoje atuty, więc przeczytaj zasady i dopasuj wybór do potrzeb swojego biznesu.
  5. Wybierz odpowiednie metody promocji, które pozwolą Ci dotrzeć do milionów klientów na całym świecie. Pamiętaj także o budowaniu wizerunku wiarygodnego sprzedawcy – przestrzegaj regulaminu, terminowości dostaw i zaoferuj kompleksową, przyjazną obsługę.

Chcesz wiedzieć więcej na temat prowadzenia sprzedaży na Amazonie w Polsce? Przeczytaj artykuł: „Sprzedaż na Amazonie – wszystko co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz.”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here