produktywność - czy da się ją zwiększyć?

Co zrobić w sytuacji, gdy nie jesteśmy w stanie sprostać wszystkim obowiązkom? Każdego dnia nie możemy wykonać czynności, które sobie zaplanowaliśmy. Wtedy poziom naszej motywacji spada, stajemy się zniechęceni i przekładamy pracę na później. W wyniku tego dochodzi do braku przyjemności i satysfakcji z wyników i życia w ogólnym znaczeniu. Jak zwiększyć swoją produktywność?

Kilka wskazówek, jak zwiększyć swoją produktywność

Jeżeli naszym celem jest zwiększenie swojej produktywności, powinniśmy zacząć zmianę swoich nawyków już od dnia dzisiejszego. Tylko wtedy nasze działanie nie skończą się na planowaniu. Jak więc to zrobić?

Efektywnie planujmy

Nauka skutecznego planowania to podstawa. Każdy dzień powinniśmy zaczynać od odpowiedniego rozplanowania swojej pracy. Musimy wiedzieć co jest naszym priorytetem w danym czasie. Powinniśmy zaczynać od wykonywania obowiązków, które są dla nas najtrudniejsze, wtedy mamy gwarancję, że wykonamy jest prawidłowo i dość sprawnie. Na później lepiej zostawić rzeczy, które nie wymagają od nas zbyt dużego zaangażowania.

Przeczytaj też: https://www.leaderservice.pl/pracownik-50-czy-warto-go-zatrudnic/

Odejdźmy od wielozadaniowości

Jeżeli chcemy być bardziej produktywni, nie powinniśmy skupiać się na wielu rzeczach na raz. Czemu? Ponieważ może to skutkować osłabieniem naszej koncentracji i efektywności. Zwykle jest tak, że chcemy wykonać więcej czynności, ale w rzeczywistości wykonujemy ich mniej. Aby osiągnąć skupienie w 100 %, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest skupienie się na jednej rzeczy.

Zacznijmy wstawać wcześniej

Jeżeli zależy nam na wykonywaniu większej ilości czynności każdego dnia, sposobem na to jest wstawanie o wcześniejszej porze. Dzięki temu nasz dzień stanie się dłuższy, będziemy mieć więcej czasu na różne rzezy. Wtedy nie będziemy mieć wymówki, by poćwiczyć, zjeść zbilansowane śniadanie, czy przeczytać ciekawą książkę.

Unikajmy ‚przeszkadzaczy’

W większości przypadków, rzeczą która szkodzi produktywności są różnego rodzaju ‚przeszkadzacze’. Chodzi tutaj głównie o telefon, social media, czy aplikację. Wiele osób uważa, że musi wszystko wiedzieć na już, jednak wcale tak nie jest. Nic się nie stanie jak zajrzymy na Facebooka kilka godzin później, nic nas przecież nie ominie. Na początku powinniśmy robić sobie kilku godzinne przerwy, żeby nabrać dystansu do pewnych spraw.

Źródło: https://formatujtekst.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here