zarabianie na muzyce

Rozwijająca się sytuacja ze wzrostem zachorowań na koronawirusa dotknęła wiele branż. Wszystko za sprawą wprowadzonego lockdown, który zmienił funkcjonowanie wielu osób na całym świecie. Wśród nich są również artyści, których działalność w znacznym stopniu została zablokowana. Zatem jak w obecnej sytuacji radzą sobie artyści w Polsce i na świecie?

Lockdown dla wszystkich artystów wiąże się ze znaczną utratą dochodów. Najbardziej jest to zauważalne choćby w przypadku zablokowania imprez masowych i koncertów. Były one kluczowym źródłem dochody w branży muzycznej. Ucierpiała także sprzedaż muzyki za pośrednictwem sklepów stacjonarnych, które obecnie są zamknięte.

Jak radzić sobie w takiej sytuacji i w którą stronę iść?

Zgodnie z tym, co informuje firma Believe specjalizująca się w zakresie dystrybucji muzyki, obecna sytuacja wymaga podjęcia odpowiednich działań. Mimo wyłączenia „fizycznych” form zarobku należy zintensyfikować działania w obszarze cyfrowym. Dotyczy to w szczególności wydawania nowych singli i jest to również dobrym sposobem do utorowania drogi dla wydania albumu w przyszłości. Co ciekawe, to np. w przypadku niezależnych artystów hip-hopowych aż 90% procent dochodów pochodzi właśnie z muzyki cyfrowej. Dlatego rynek muzyki cyfrowej jest obecnie dobrym miejscem umożliwiającym sprawne zarabianie na muzyce. Warto również pomyśleć o wykorzystaniu skutecznego narzędzia, jakim jest streamowanie.

Nawiązanie współpracy z dystrybutorem muzyki

Dzisiaj najmniej tracą artyści, którzy posiadają większą liczbę wiernych i zaangażowanych fanów, ponieważ przekłada się to na odchody ze świata cyfrowego. Dzisiaj działania wizerunkowe również mogą przynieść oczekiwane rezultaty. Wspomniany wcześniej stream i dystrybucja są działaniami, do których trzeba się nieźle przygotować. Inaczej wygląda sytuacja, gdy mamy dobrego partnera, jakim jest dystrybutor muzyki. To wśród jego obowiązków jest min. publikowanie naszych treści w serwisach stremigowych takich jak Spotify, Apple Music czy Tidal. Dobry agregator treści, będzie miał także bezpośrednie umowy z serwisami co przekłada się na ekspozycje naszych treści w serwisach. Ponadto digital distributor in Poland przygotuje dla nas dedykowaną strategię promocyjną, która będzie obejmowała szereg działań promocyjnych pozwalających odnieść sukces w tym trudnym czasie, w jakim obecnie przyszło nam funkcjonować.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here